علائم ویروس اچ آی وی ( ایدز )


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 55
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 410
بازدید کل : 263605
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

به فردی که با ویروس اچ آی وی آلوده شده ، سرم مثبت یا آچ آی وی مثبت می گویند .

یعنی نتایج جستجو برای علائمی به نفع وجود ویروس مثبت بوده است .از زمان ورود ویروس به بدن تا ظهور بالینی به طور متوسط 10(ده) سال طول می کشد .در این مدت فرد آلوده به ویروس اچ آی وی ظاهرًا سالم بوده و تا مدتها نشانه ای از وجود بیماری را ندارد .

به همین علت فرد از آلودگی خود آگاه نیست .این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات برنامه های مبارزه با بیماری ایدز می باشد .به این دوره ، دوره بدون علامت یا دوره کمون می گویند . برخی از این افراد علائم خفیفی مانند : تب ، گلو درد ، علائم پوستی ، و یا تورم غدد لنفاوی پیدا می کنند که می تواند با برخورد اولیه بروز نماید .

با کاهش تدریجی نیروی دفاعی بدن شخص وارد مرحله آغاز علائم و نشانه ها می گردد و با افزایش وسعت این تضعیف و تخریب بیماری ظاهر می شود .

علائم بالینی بیماری به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : علائم اصلی و علائم فرعی. که علائم اصلی شامل : ازدست دادن وزن بیش از ده درصد ، تب به مدت بیش از یک ماه ، اسهال مزمن به مدت بیش از یک ماه ، خستگی شدید و پایدار.

و علائم فرعی شامل : سرفه مداوم بیش از یک ماه ، تعریق زیاد درشب ، علائم پوستی خارش دار ، زخم های دهانی ، برفک دهانی ، عفونت تب خال ، تورم غدد لنفاوی .

که البته این علائم به تنهائی برای تشخیص بیماری ایدز کافی نیست زیرا اینها نشانه های شایع بسیاری از بیماری ها ی دیگر هم هستند . به خاطر داشته باشید که عفونت اچ آی وی فقط از طریق آزمایش خون تأئید می شود .با پیشرفت عفونت و تکثیر ویروس و تضعیف بیشتر سیستم دفاعی بدن ، فرد مبتلا دیگر توانائی دفاع در برابر عفونت ها ی برصت طلب را ندارد . عفونت ای فرصت طلب معمولًا نمی توانند فرد سالم و قوی را مبتلا کنند و درصورتی که سیستم دفاعی بدن فرد تضعیف شود ، این عفونت ها از فرصت استفاده کرده و فرد را مبتلا می کنند . سل نمو نه ای از عفونت های فرصت طلب است که معمولًا در افراد مبتلا به ایدز دیده می شود . در مراحل آخر عفونت با اچ آی وی ، ممکن است ویروس به سیستم ایمنی حمله کرده و موجب اغتشاشات ذهنی و ضعف هماهنگی بدن گردد .

در زمان بیماری فرد ممکن است یک دوره طولانی سلامتی جایگزین شود . 60 درصد افرادی که آلوده شده اند حدود 12 سال بعد از آلودگی به بیماری ایدز مبتلا می شوند .( یعنی مجموعه علائم بیماری ظاهر می شود ) افراد آلوده به ویروس اچ آی وی بعد از یک دوره طولانی به علت آسیب سیستم ایمنی بدن خواهند مرد .

ادامه دارد .....





:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مسافر عبرت آموز
ت : 13 اسفند 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








RSS

Powered By
loxblog.Com